شرکت اندیشه بایسته تجارت

6 مرحله حیاتی برای تمیز کردن و محافظت از وسایل دندانپزشکی

اگر قرار است ابزارها همانطور که در نظر گرفته شده اند، تا زمانی که در نظر گرفته شده اند، کار کنند، باید به درستی از آنها مراقبت شود.یک فرآیند تمیز کردن ایمن و کارآمد از سرمایه گذاری شما در ابزارهای دندانپزشکی با کیفیت محافظت می کند.

حقیقتی که باید بدانیم

 چیزی بیش از پول در خطر است. متخصصان بهداشت دندان در خط مقدم جنگ علیه عفونت هستند. فرآیندی که برای تمیز کردن و استریل کردن ابزار خود استفاده می کنید، یکی از مهم ترین و موثرترین ابزار شما برای محافظت از ابزار، بیماران و خودتان است.

مراکز کنترل بیماری (CDC) دستورالعمل‌های خود را برای کنترل عفونت در محیط‌های مراقبت بهداشتی دندان‌پزشکی منتشر کردند و آنها استاندارد طلایی هستند که امروزه مطب‌های دندانپزشکی از آن استفاده می‌کنند. در این دستورالعمل ها، پردازش ابزار نقش اصلی را در جلوگیری از انتقال عفونت ایفا می کند. همانطور که باید: ابزارهای دندانی شما در تماس با بافت نرم بیمار قرار می گیرند و اغلب به آنها نفوذ می کنند. اگر ابزار شما حاوی میکروب باشد، عفونت می تواند به سرعت ایجاد شود.

در زیر، ما برخی از بهترین روش‌هایی را که باید هنگام تمیز کردن ابزارهای دندانی خود رعایت کنید، بیان کرده‌ایم. آنها را به دقت دنبال کنید تا خطر انتقال عفونت را به حداقل برسانید و از طول عمر ابزار خود اطمینان حاصل کنید.

از خود محافظت کنید

تجهیزات حفاظت فردی (PPE)، از جمله عینک ایمنی، ماسک صورت، لباس‌های غیرقابل نفوذ و دستکش هنگام تمیز کردن و سازمان‌دهی ابزار، از شما در برابر آلودگی میکروبی محافظت می‌کنند. همچنین از انتقال عوامل عفونی که ممکن است در اختیار داشته باشید به ابزار جلوگیری می کند.

دستکش های کاربردی به ویژه هنگام تمیز کردن وسایل دندانی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند زیرا ممکن است حوادثی اتفاق بیفتند و اتفاق می افتد. دستکش هایی که در برابر سوراخ شدن و مواد شیمیایی مقاوم هستند و می توان آنها را در اتوکلاو بخار ضدعفونی کرد، برای هر مطب دندانپزشکی ضروری است.

برخی از متخصصان دندانپزشکی شکایت دارند که دستکش های کاربردی هرگز خوب قرار نمی گیرند. آنها بیش از حد بزرگ و حجیم هستند اما همه دستکش‌ها غیرقابل تحمل نیستند. با گزینه‌های بهتر و راحت‌تر – مانند دستکش‌های سودمند یاس بنفش Hu-Friedy، که در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند – رعایت تمرین شما افزایش می‌یابد.

قبل از استریل تمیز کنید

اگر قبل از رفتن به اتوکلاو زباله روی ابزار باقی بماند، بخار فوق گرم ممکن است نتواند با تمام سطح دستگاه تماس پیدا کند. به همین دلیل، دستورالعمل‌های CDC از شما می‌خواهد که قبل از استریل کردن وسایل، مواد قابل مشاهده را از ابزار تمیز کنید.
چند راه مختلف برای انجام این کار وجود دارد، از جمله:
تمیز کردن اولتراسونیک: در این روش از امواج صوتی عبور داده شده از محلول برای تکان دادن زباله ها استفاده می شود. محلول اولتراسونیک مناسب به طور خاص برای تمیز کردن کارآمد اولتراسونیک فرموله می شود و حاوی آنزیم هایی برای کمک به تجزیه بار زیستی و همچنین عواملی برای جلوگیری از تجمع مواد معدنی، لکه بینی و خوردگی است.
واشرهای خودکار: این واشرها می توانند با حذف نیاز به شستشو یا خشک کردن دستی ابزار، در زمان صرفه جویی کنند.
شستشوی دستی: این یک روش بازگشتی است که توسط CDC توصیه نمی شود. بیشترین زمان و تلاش را می طلبد و بیشترین خطر تصادفات تیز را به همراه دارد.
چگونه متوجه می شوید که روش تمیز کردن شما کار می کند؟ CDC بر اهمیت نظارت بر فرآیند تمیز کردن تاکید می کند. نوارهای مانیتور (برای پاک‌کننده‌های اولتراسونیک یا پردازش و استریل‌سازی ابزار: ملاحظات کلیدی، منتشر شده آنلاین در 15 نوامبر 2016) مولیناری توصیه می‌کند بسته‌ها را روی قفسه‌ها قرار دهید و آنها را روی لبه‌هایشان قرار دهید تا به عامل استریل‌کننده فضای زیادی برای گردش بدهد.

ابزار خود را خشک کنید

قبل از استریل کردن در اتوکلاو، بسیار مهم است که ابزار خود را به طور کامل خشک کنید.

همانطور که جان آ. مولیناری، کارشناس کنترل عفونت، در شماره فوریه 2016 مجله Dental Economics می نویسد، ضدعفونی کننده ها تنها مقدار رطوبتی را که وارد ابزار شما می کنند، از بین می برند. اگر ابزار خود را در دستگاه استریل کننده مرطوب قرار دهید، خیس ظاهر می شوند. در نتیجه بسته بندی (در مرحله بعد) نیز خیس می شود. و بسته بندی مرطوب می تواند باکتری ها و رطوبت را از پوست انسان از طریق بسته بندی خارج کند، که خطر آلودگی ابزار را افزایش می دهد.

ابزارها را بسته بندی کنید

آخرین مرحله قبل از قرار دادن ابزار خود در دستگاه ضدعفونی کننده این است که آنها را با بسته بندی یا کیسه بسته بندی کنید. بسته بندی باید مهر و موم شود تا از قرار گرفتن در معرض هوا هنگام خارج کردن وسایل خود از دستگاه استریل کننده جلوگیری شود.
حتما پوشش اتوکلاو را انتخاب کنید که به ماده استریل کننده اجازه نفوذ می دهد و می تواند در برابر شرایط سخت استریلیزاسیون با بخار مقاومت کند بدون اینکه نرمی و استحکام آن به خطر بیفتد.

نحوه صحیح روغنکاری هندپیس های دهانی

 دو مورد از موضوعات متداولی است که ما با مشتریان خود در مورد آنها صحبت می کنیم. در این بخش، بهترین روش ها برای نگهداری و روغن کاری هندپیس های پرسرعت شما را مورد بحث قرار خواهیم داد.

نگهداری و روغن کاری مناسب هندپیس با سرعت بالا قبل از استریل کردن می تواند در مورد عملکرد و عمر مفید هندپیس تفاوت ایجاد کند.

در زیر ما مراحل نگهداری و روغن کاری هندپیس با سرعت بالا را به همراه چند نکته اضافی ارائه کرده ایم تا بهترین عملکرد را از هندپیس های پرسرعت خود داشته باشید و تا زمانی که ممکن است از محصولات بهنرین بهره را ببرید.

خطوط آب و هوا را بشویید: مطمئن شوید که خطوط آب و هوا به درستی کار می کنند. برای از بین بردن زباله های خارجی و انسدادهای داخلی از یک سیم تمیز استفاده کنید.

 قسمت بیرونی هندپیس را تمیز کنید: قسمت بیرونی هندپیس را پاک کنید/برس بزنید تا هرگونه زباله یا لکه از بین برود. قسمت بیرونی هندپیس را با پارچه یا حوله کاغذی خشک کنید.

 یکی از رایج‌ترین دلایل خرابی توربین هندپیس با سرعت بالا، کارکردن هندپیس بیش از 32-35psi توصیه شده است.
اگر هندپیس پرسرعت شما دارای فیبر نوری است – نوک کیو را با الکل مالشی خیس کنید. Q-tip را بین انگشت سبابه و شست خود نگه دارید، مستقیماً روی درگاه فیبر نوری (هم در انتهای سر و هم در انتهای رابط) قرار دهید و به جلو و عقب بچرخانید تا زباله ها و تغییر رنگ را تمیز کرده و پاک کنید.

 هندپیس خود را به خط تامین هوا وصل کنید. یک فرز خالی را در هندپیس خود قرار دهید. مطمئن شوید که آب شما روشن است و هندپیس خود را اجرا کنید. یک سیم تمیز را بردارید و دریچه های آب و هوا را در سر هندپیس به هم بزنید. بیشتر گرفتگی ها درست در درگاه های سر هندپیس قرار دارند، بنابراین اگر گرفتگی دارید، به احتمال زیاد در آنجا قرار خواهد گرفت.

 در حالی که فرز با سرعت بالا از چاک هندپیس خارج شده است، از یک برس کوچک برای تمیز کردن داخل چاک استفاده کنید. زباله ها می توانند در داخل چاک توربین هندپیس جمع شوند و توانایی چاک را برای نگه داشتن فرزها به اندازه کافی محدود کنند.

*هندپیس های Star 430 Lube Free قبل از استریل شدن نیازی به روغن کاری ندارند

  • هندپیس خود را از خط تامین هوا خارج کنید. اگر هندپیس شما دارای کوپلر (گردنده) است، هندپیس خود را از کوپلر جدا کنید، کوپلر را از خط تامین هوا خارج کنید، سپس هندپیس خود را دوباره به کوپلر وصل کنید.
  •  یک فرز خالی را در هندپیس قرار دهید.
  • دو بار سریع اسپری پاک کننده هندپیس را در لوله هوای درایو اسپری کنید و به مدت 20 تا 30 ثانیه یا تا زمانی که هیچ پاک کننده اضافی خارج نشود کار کنید.
 
  •  آماده بسته بندی و استریل کردن هندپیس با سرعت بالا هستید.